Lost in Lisbon ➵ ➸

Bon dia! Ik ben net terug uit Portugal; uit Lissabon om precies te zijn. Ik ‘woonde’ vijf dagen samen met een vriendinnetje in een super cute hostel in Graça, een buurt op nog geen kwartier lopen van het centrum. We gingen naar het strand, we zijn uitgeweest in een super fancy club aan de rivier én ik heb de stad voor mijn gevoel echt een beetje in zijn pure vorm leren kennen. Benieuwd? Stay dan tuned, want in deze blogpost vertel ik je honderduit over mijn trip naar Lisboa, ínclusief een hele boel foto’s. 🔥

Lissabon

Ik vloog vrijdag vanuit Eindhoven naar Lissabon. Ik nam vanaf het vliegveld in Lissabon een bus naar het centrum en vanuit het centrum liep ik alle heuvels op naar ons hostel. Lissabon is zó heuvelachtig, echt bizar! Het was een behoorlijke tocht met mijn rolkoffer, kan ik je vertellen. Wel heel relaxt dat je nu je 3G-bundel overal in Europa kan gebruiken, want ik liep zonder problemen de juiste route naar het hostel. Én ik maakte onderweg een foto van dit pretty uitzicht, ik was meteen een beetje in love.

Lisbon

Morning view vanuit onze kamer.

lisboa

We sliepen in een super leuk hostel in Rua da Graça, een straat zo’n vijftien minuutjes lopen vanuit het centrum. Het was een hostel waar we met allemaal andere mensen op de kamer sliepen, stapelbedden hadden en een keuken en badkamer met anderen deelden. Alles erop en eraan, het hele ‘hostelpakket’ compleet. Maar I’m lovin’ it. Ik vind dat er in hostels vaak een heel fijn sfeertje hangt. En ik vind het leuk dat je er altijd wel bijzondere mensen ontmoet. Of in ieder geval mensen die een heel ander leven hebben dan jij. Dat draagt allemaal bij aan de travelvibe. ❤️ Op deze foto zie je het uitzicht dat ik had vanuit mijn stapelbed ;-)

Lisboa

Oh oh oh..! Ik houd zo van landen als Portugal en Spanje. De blauwe lucht, gezellige barretjes en gekleurde gebouwen.

Lissabon

My bestie, my best friend, go best friend. ✌

lissabon

Uitzicht vanuit mijn raam. ❤️

Supermarkt haul! Sangria, witte wijn, ice cream én alle ingrediënten voor een pasta salade. We maakten een super lekkere pasta salade met rode ui, paprika, mozzarella, tomaat en rode pesto.

Die avond kookten we dus zelf en we aten in de tuin van ons hostel. Super gezellig! Ik vind het heel leuk dat iedereen zó zijn eigen ding doet daar, maar toch wel samen.

lissabon

Het was een hele mooie avond. Na het eten en daarna wat drankjes maakten wij ons klaar om uit te gaan!💃 We gingen eerst naar bairro alto, wat een beetje ‘de buurt’ in Lissabon is om uit te gaan. Heel veel kleine barretjes in de smalle heuvelachtige straatjes, en zó bizar veel mensen op straat. Daar ontmoetten we een paar mensen waarmee we een taxi namen naar Lust in Rio, een club aan de rivier. Daar was het zo gaaf! Het was echt áán het water, naast ‘de brug’ van Lissabon. Hele fijne muziek en leuke mensen. We waren daar tot de zon opkwam. Moet je je voorstellen hoe bijzonder dat was, dat je aan het party’en bent onder de opkomende zon, aan de rivier, naast een brug die exact een kopie is van de Golden Gate Bridge (want dat is de brug in Lissabon). Ik had die avond mijn telefoon niet mee, maar ik heb hieronder wel een paar foto’s van internet om je een impressie te geven van hoe het daar was.

Lust in rio

lust in rio

You got my point??? 😍

strand lisboa

De volgende dag deden we niet zoveel. We gingen naar het strand. Het lelijkste strand waar ik ooit geweest ben: een verlaten treinstation, overal graffiti en het stonk. Máár er was wel zand en zee. We hebben lekker gezond, gekletst en gezwommen.

lisboa

Evening in the neighborhood.

breakfast

De volgende ochtend was het tijd voor een ontbijtje buiten de deur; we gingen naar het Pois Café. Een super leuk breakfast/lunch/brunch café in een schattige buurt. We hadden heerlijke broodjes, koffie, fruit en smoothies. Een super fijn begin van de dag.

boot lissabon

ponte 25 de abril

Daarna maakten we een boottocht over de rivier, heel gaaf! We voeren onder ‘de brug’ door, waar ik het eerder al over had. Deze brug heet ‘Ponte 25 de Abril’, en lijkt wel erg veel op de Golden Gate in San Francisco. Ik vind dat Lissabon op veel meer vlakken een beetje op SF lijkt. Vooral door de heuvelachtigheid, de manier waarop de huizen gebouwd zijn en door de bijzondere trammetjes die dienen als openbaar vervoer.

lisboa

’s Avonds ging ik naar een uitkijkpunt om de hoek van ons hostel. Het was zo mooi! Zó bijzonder.

Dat was alweer de laatste avond in ‘Lisboa cicade’, zoals de Portugezen dat zeggen. Deze foto’s nam ik op maandag avond. Dinsdag vloog ik weer terug naar Nederland.

Dat was het alweer, dat was mijn trip. Toen ik in het vliegtuig vanuit Lissabon naar Nederland zat, realiseerde ik mij dat dit wat betreft reizen een heel bijzonder jaar voor mij is geweest. Ik ben dit jaar namelijk twee keer naar Sevilla geweest, één keer op wintersport naar Oostenrijk, op citytrip naar Londen, Marrakech, Manchester, Madrid, Lissabon én zaterdag vertrek ik naar Italië. Ik ga drie weken lang een rondreis maken door Italië. We gaan naar Milaan, Genua, Perugia, Florence, Pisa, en nog een aantal andere steden.

Veel liefs en tot snel,

Florentine

➵ ➸

15 Replies to “Lost in Lisbon ➵ ➸”

1. Dank je om langs te komen bij
    Mijn man en ik waren begin juni ook 5 dagen in Lissabon wel in het centrum
    We hebben ervan genoten vonden het super daar
    Zijn wel een stuk ouder als jou en dat uitgaan zit er niet meer in bij ons
    Ik genoot van de smalle straatjes de was die daar buiten hing de kleurrijke gevels …
    Alvast een fijne verjaardag en goede reis

2. Wat een leuke foto’s! Ziet er uit als een heeeerlijke vakantie :) Veel plezier in Nijmegen! En in Milaan, wat gaaf dat je daar je verjaardag gaat vieren!!

3. Wat een heerlijke foto’s zeg! Ik ben een paar jaar geleden naar Porto geweest. Dat was echt zo niet mijn stad. Kwam vooral door de mensen. Maar Lissabon hoor ik hele goede verhalen over! xxx

4. Wow, erg mooi. Ongeveer 10 jaar geleden ben ik ook in Lissabon geweest. Ik vond het een fijne stad.

5. Leuke sfeerimpressie van je trip naar Lissabon! Het is zeker weten een stad waar ik ook nog dolgraag naar toe wil. Vooral nadat we in maart in Portugal zijn geweest, heerlijk relax sfeertje daar en ja, in het najaar gaan we nog een weekje naar Spanje, ook niet verkeerd! Jij hebt ook heel wat leuke trips gemaakt joh! En nu straks naar Italië! Ben benieuwd, dat land staat voor volgend jaar bij ons op dit moment bovenaan, dus wie weet…

6. Leuke foto’s en wat tof dat je zoveel reizen kunt maken dit jaar! Dat is toch wel een voorrecht. Ik ben al heel blij dat mijn vriend en ik dit jaar één keer op vakantie gaan haha, wij zijn echt al heel lang niet weg geweest dus dat vind ik al heel bijzonder.